Dubai - Thailand - Maleisië - Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Xander Visser - WaarBenJij.nu Dubai - Thailand - Maleisië - Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Xander Visser - WaarBenJij.nu

Dubai - Thailand - Maleisië - Singapore

Door: Xander Visser

Blijf op de hoogte en volg Xander

09 Maart 2015 | Singapore, Singapore

24/02 (Dinsdag): Een droom die ik al jaren had stond op het punt om gerealiseerd te worden: een wereldreis! Mijn wereldreis bestaat uit een wereldticket waarbij ik 8 landen in 3 maanden ga bezoeken. Het ticket ziet er als volgt uit: Amsterdam - Dubai - Bangkok: over land naar Singapore - Melbourne (Australië): over land naar Cairns - Auckland (Nieuw Zeeland) - Nadi (Fiji) - Los Angeles (USA) - Amsterdam.

Na de nodige voorbereidingen zou het grote avontuur op 24 februari beginnen! Na nog familie en vrienden getroffen te hebben in de dagen ervoor, vertrok mijn vlucht vanaf Schiphol naar Dubai om 22.00. Ook op Schiphol was het super dat er familie en vrienden waren die mij voor 3 maanden gingen uitzwaaien. Vol enthousiasme en met een gezonde spanning ben ik uiteindelijk door de doane gegaan. Vanaf dat moment kon het grote avontuur dan toch echt beginnen!

Ik vloog met Emirates naar Dubai en de vlucht was perfect. Onderweg heb ik leuke gesprekken gehad met wat mensen in het vliegtuig en binnen no time waren we om 07.30 lokale tijd in Dubai aagekomen.

25/02 (Woensdag): Na de landing moest ik even wachten op de bagage, maar dat was zeker geen straf op zo'n luxe vliegveld als Dubai. Toen ik vervolgens door de doane wilde gaan vond de doane het nodig om mij eruit te pikken. Gevolg: backpack doorzoeken en wat vragen over wat ik in Dubai ging doen. 10 min later kon ik dan toch eindelijk de metro naar mijn hostel pakken. De metro in Dubai is goed geregeld, dus uiteindelijk was ik redelijk snel in het hostel. Na mijn bagage te hebben achter gelaten heb ik de metro naar de Dubai Mall gepakt. Het schijnt dat dit het grootste winkelcentrum ter wereld is. Er zit onder andere een groot acquarium en een ijsbaan in. Daarnaast staat het hoogste gebouw van de wereld (Burj Khalifa: 828 meter hoog) naast dit grote winkelcentrum. Dit laat wel zien dat geld geen rol speelt in Dubai. Na wat geluncht te hebben heb ik de stad verder verkend met de metro. Door op verschillende plekken in en uit te stappen (oa Old Town van Dubai) heb ik uiteindelijk de stad op een leuke manier kunnen verkennen.

26/02 (Donderdag): Deze dag begon met een lekker uitgebreid ontbijt in het hostel. Na het ontbijt vertrok ik rond 09.00 richting de Dubai Mall. Hier heb ik wat rond gelopen en daarnaast even online ingecheckt voor mijn vlucht naar Bangkok. Leuk is dat ik er hier achter kwam dat ik met de A380 richting Bangkok zou gaan vliegen. Verder had ik voor 11.30 een ticket gekocht voor het uitzichtspunt op het hoogste gebouw van de wereld: de Burj Khalifa. Uiteindelijk gingen we met een ontzettend snelle lift naar de 124e etage op 452 meter hoog (totale hoogte is 828 meter). Vanaf de 124e verdieping had ik een fantastisch uitzicht over Dubai (vanaf hier keek ik onder andere neer op: oa de Burj al Arab, het palmeiland en de wereldeilanden). Na dit fantastische uitzicht heb ik de Metro richting de "Mall of Emirates" gepakt. Vanaf hier had ik onder andere uitzicht op de Burj al Arab, dit is het 7 sterrenhotel dat een stukje in zee ligt. Ook dit winkelcentrum had natuurlijk weer iets speciaals, namelijk een indoor skibaan. Te bizar natuurlijk als je je bedenkt dat het in de zomer structureel 40 graden is. Wat ook opviel waren de dure auto's op de parkeerplaats. Daarnaast was het grappig om te zien hoe een parkeerwachter enigzins onwennig een Ferari moest parkeren van een Sjeik, dit deed hij met veel te veel toeren. Na de Mall of Emirates heb ik even in het hostel gerelaxed. Aan het einde van de middag ben ik naar Dubai oldtown geweest. Dit was een mooi contrast met het luxe Dubai dat ik diezelfde middag nog had gezien. Hier heb ik mooi langs het water gelopen, waar vele bootjes aan het rondvaren waren. Het was lekker rommelig op straat en ook de lokale markten zagen er gezellig uit. Tot slot ben ik naar een museum over Dubai geweest. Hier trof ik iemand uit India waar ik vevolgens nog leuk heb mee lopen kletsen. Daarna ben ik richting het hostel gegaan aangezien ik vroeg moest opstaan voor de volgende vlucht: richting Bangkok!

27/02 (Vrijdag): In alle vroegte heb ik deze dag om 06.00 de taxi naar terminal 3 van het vliegveld in Dubai genomen. De volgende bestemming van de reis stond op de planning: Bangkok! Het was echt super dat ik met de A380 naar Bangkok vloog. Wat een onwijs groot toestel is dit zeg. Tijdens de vlucht had ik zelfs wifi in het vliegtuig, echt bizar. Na 6 uurtjes relaxen zat ik in de drukte van Bangkok. Grappig was om het contrast met Dubai te zien. Na de doune zaken geregeld te hebben heb ik de trein naar het centrum genomen. Mn hostel zat mooi centraal, dus was ik snel op de plek van bestemming. Uiteindelijk heb ik 's avonds heerlijk street food gegeten en heb een mooi rondje door Bangkok gelopen.

28/02 (Zaterdag): Na lekker te hebben uitgeslapen ben ik even op pad geweest om alvast een busticket te regelen voor Krabi om dan vanuit daar uiteindelijk door te reizen naar Ko Phi Phi. Nadat de bus voor zondagavond geregeld was heb ik de Skytrain naar de Chatuchack markt genomen. Dit is de grootste markt in Thailand en daar is werkelijk alles te krijgen. Hier heb ik een behoorlijke tijd rond gelopen en nog wat kleine dingen gekocht. 's Avonds ben ik naar Chinatown geweest met een Nederlander uit het hostel. Hier hebben we heerlijk aan pils gezeten en genoten van het lokale street food!

01/03 (Zondag): Nadat ik mn backpack had ingepakt ben ik nog even door Bangkok wezen lopen. Onderweg heb ik lekker gegeten bij een Thais restaurantje. Om 12.00 heb ik uiteindelijk uitgecheckt en heb vervolgens in het hostel gerelaxed voordat ik de metro richting het busstation gepakt heb. Vanaf de metro heb ik een taxi gepakt die me bij de busterminal bracht. Grappig was dat hier alleen maar lokale Thaise mensen waren en dus bijna geen enkele toerist. Mn busticket was volledig in Thais, maar met de hulp van de vriendelijke Thaise mensen heb ik de juiste bus al snel weten te vinden. Uiteindelijk vertrok de bus om 18.35 en zo'n 12uurtjes later kwam ik om 07.00 in Krabi aan.

02/03 (Maandag): Na aankomst in Krabi heb ik een bootticket geboekt naar Ko Phi Phi. Uiteindelijk kwam er een taxi busje iets na 08.00 die ons vervolgens naar de pier bracht waar de boot naar Ko Phi Phi vertrok. Hier leerde ik 2 engelse gasten kennen waarmee ik die middag heb lopen lunchen. 's Avonds zijn we mooi op stap geweest en hebben lekker aan het strand lopen pilsen.

03/03 (Dinsdag): Deze ochtend heb eerst lekker uitgeslapen, om vervolgens lekker aan het strand te gaan chillen. Eenmaal terug in het hostel heb ik twee gasten uit Australië en Schotland leren kennen. Ik ben met hun uiteten geweest en we zijn daarna mooi op stap geweest. We zaten vervolgens lekker aan het strand met pils en mooie vuurshows

04/03 (Woensdag): Voor deze dag had ik een boot tour geboekt die van 11.00-19.00 langs de vele mooie eilanden bij Ko Phi Phi ging. Deze tour was werkelijk fantastisch! Ik ben onder andere langs Shark Point, Bamboo island, Mosquito island, Monkey Beach en nog wat mooie baaien geweest om te zwemmen en te snorkelen. Uiteindelijk eindigde de tour met een zonsondergang op de zee. Echt super! 's Avonds heb ik met mensen uit het hostel lopen chillen en heb uiteindelijk rustig aan gedaan.

05/03 (Donderdag): Na uitgecheckt te hebben begon de dag met een ontbijt aan de pier met een Engelse gast die ik heb leren kennen. Toen we het heerlijke ontbijt (pannekoeken met banaan en nutella) achter de kiezen hadden pakten we de boot van 10.30 richting Krabi. Hier aangekomen pakten we het taxi busje naar het vliegveld. Met het laatste Thaise geld heb ik nog één keer kunnen genieten van een heerlijke Thaise lunch (rijst met kip en ananas). Na de vlucht was het even wachten op de vlucht naar de volgende bestemming: Kuala lumpur! In het vliegtuig zaten twee mensen uit Maleisië naast me, ze hebben mij gelijk bijgepraat over de hoogtepunten van Kuala Lumpur. Na de vlucht pakten we dezelfde trein richting het centrum. Toen bleek dat mijn hostel vlakbij hun zat, daarop nodigden ze mij uit om een biertje te doen op het terras in een drukke straat. Het was al rond 23.00 's avonds en op dat moment waren de Chinezen in de straat druk bezig met vuurwerk afsteken in verband met het Chinees nieuwjaar. Het was een fantastisch welkom in Maleisië met deze sfeer op straat!

06/03 (Vrijdag): Met een korte nachtrust ben ik vroeg uit mn bed gegaan om zoveel mogelijk van Kuala Lumpur te kunnen zien. Aangezien ik 2 dagen in Kuala Lumpur had heb ik ervoor gekozen om de hoogtepunten met hop on hop off bus te bekijken. Na een rondje met de bus gemaakt te hebben ben ik onder andere uitgestapt bij de Petronas torens. Hier heb ik vervolgens een lekker biertje gedronken in de skybar van het Traders hotel met uitzicht op de Petronas torens. Daarna was het tijd om de stad verder te verkennen. Ik ben onder andere nog uitgestapt bij Bukit Bintang, hier heb ik een wandeling gemaakt door een levendige winkelstraat. Aan het einde van de middag begon het tropisch te regenen, vandaar dat ik toen de bus heb gepakt naar het hostel. In de avond heb ik gerelaxed met mensen uit het hostel en heb nog lekker wat streetfood gegeten in Chinatown.

07/03 (Zaterdag): Deze dag ben ik met Nederlander uit het hostel op pad geweest. Eerst heb ik even snel een buskaartje geregeld voor de bus naar Singapore voor de volgende dag. Daarna zijn we naar een groot winkelcentrum geweest (Times Square), bizar was dat hier zelfs een achtbaan in zat. Dit Laat wel zien dat Kuala Lumpur al redelijk ver in ontwikkeling is. In dit winkelcentrum hebben we lunch gehad om vervolgens met het openbaar vervoer richting de Batu Caves te gaan. Dit zijn grotten die zo'n 15 kilometer boven KL liggen. Om bij de groten te komen moet je 276 trappen omhoog in de warmte, maar het was het zeker waard! Het was ondertussen alweer einde van de middag en dus was het weer tijd voor een tropische bui. Daarom zijn we maar weer richting het hostel gegaan. Hier stond 's avonds een gratis bbq gepland op het dakterras met uitzicht op de skyline van KL. Niet slecht dus! Heb hier uiteindelijk een topavond gehad met de mensen uit het hostel!

08/03 (Zondag): Deze dag heb ik om 09.30 de bus richting Singapore gepakt. Na zo'n 6 uurtjes kwam de bus in het centrum aan. Relaxed was dat mn hostel op loopafstand zat, dus kon ik mn spullen snel kwijt. 's Avonds ben ik mooi door het levendige en schone centrum gelopen. De combinatie van de groene parken en de skyline van Singapore is echt uniek! Daarna heb ik lekker gegeten in een lokaal tentje. Uiteindelijk heb ik 's avonds in het hostel met een gast uit Slowakije nog wat in het hostel gedronken.

Nu vlieg ik 10 maart naar Australië, daar kijk ik ook erg naar uit. Ik zal snel weer wat van me laten horen. Groeten uit Singapore!

  • 09 Maart 2015 - 10:30

    Betty:

    LIeve Xan, wat zo leuk, dit verhaal online.
    We reizen zo een beetje met jou mee en ikgeniet met volle teugen van al die mooie belevingen van jou.
    En dit zijn nog maar de eerste 2 weken.!!!
    Genieten!!!!

  • 09 Maart 2015 - 11:40

    Adrie:

    Lieve Xander, wat een geweldige belevenis. En je leert zoveel mensen uit de hele wereld kennen. Fantastisch! Have fun en ik kijk naar je volgende verslag uit. Enne...de groeten van je grote vriend!

  • 09 Maart 2015 - 18:22

    Flokje:

    Ha Xan! Mooi al die avonturen en ervaringen die je opdoet. Heel leuk om te lezen en zo met je mee te reizen. Inderdaad, dit zijn nog maar de eerste 2 weken en wat heb je al veel gezien en nieuwe mensen ontmoet. Je maakt er echt een mooie bijzonder reis van. Keep enjoying! Liefs, F.

  • 09 Maart 2015 - 19:38

    Marcel:

    Wat een verhalen! En dan te bedenken dat je nog maar twee weken weg bent. Mooi man! Staat je nog veel moois te wachten. Geniet er maar flink van! Alles eruit halen wat erin zit! Zo'n bizarre trip maak je waarschijnlijk maar een keer. Ben benieuwd naar de foto's.

    Groeten

  • 09 Maart 2015 - 19:47

    Onke En Titty:

    Nu we dit lezen , is en wordt het een geweldige reis.
    Je ontmoet ook mensen uit verschillende landen en dat is ook leuk.
    Deze personen zijn ook allemaal op wereldreis?.
    Nou geniet er maar met volle teugen van.
    Groetjes Onke en Titty


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Xander

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 900
Totaal aantal bezoekers 2090

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: